Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza a návrh informačního systému řízení know-how v ICT společnosti
Pospíšil, Jiří ; Bartík, Vladimír (oponent) ; Kreslíková, Jitka (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou návrhu informačního systému. Návrh systému je prováděn pomocí metodiky Rational Unified Process. Práce vytváří soupis požadavků a pohledů na systém. Provádí analýzu a konkrétní návrh informačního systému. Dle metodiky RUP jsou uskutečněny první dvě fáze této metodiky, fáze incepční a fáze elaborační. Vytvořená elaborační část dokumentu je podkladem pro vytvoření programového prototypu v prostředí Ruby on Rails za použití jazyka Ruby v kombinaci s HTML kódem.
Jedovaté rostliny ve výuce biologie na SŠ
Riegelová, Marta ; Rajsiglová, Jiřina (vedoucí práce) ; Chlebounová, Irena (oponent)
Diplomová práce se zabývá výukou botaniky, konkrétně se zaměřuje na výuku jedovatých rostlin. První část se věnuje tvorbě pracovních listů pro exkurzi žáků středních škol do Botanické zahrady Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze. Druhá část práce se věnuje srovnání efektivity klasické výuky ve školní třídě a výuky formou exkurze. Žáci prvních ročníků ze čtyř středních škol (gymnázií) byli rozdělení do dvou skupin. První skupina byla vyučována konvenční výukou ve školní třídě (kontrolní skupina) a druhá skupina formou exkurze do Botanické zahrady Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze (experimentální skupina). Účinnost vyučovací formy byla zkoumána prostřednictvím testováním znalostí žáků před výukou (pre-test) a po výuce (post-test). U experimentální i kontrolní skupiny došlo ke zvýšení úrovně znalostí, rozdíl mezi jednotlivými skupinami však nebyl signifikantní. Klíčová slova: jedovaté rostliny, botanická zahrada, exkurze, pracovní listy, testování znalostí
Testování vlivu nově vytvořených učebních materiálů k fluorescenčnímu mikroskopu na znalosti žáků
Filipová, Jana ; Janštová, Vanda (vedoucí práce) ; Mourek, Jan (oponent)
Zájem studentů o přírodní vědy se stále snižuje i přes to, že znalosti z těchto oborů využíváme v celé řadě odvětví běžného života, jako medicíně, ochraně životního prostředí apod. Samozřejmě tyto obory formují i " jen" kladný vztah k přírodě. Je řada možností, jak zájem studentů zvýšit a tím potenciálně zlepšit jejich motivaci učit se. Kromě např. badatelsky orientované výuky a praktických cvičení obecně je jednou z možností práce s přístroji, které se užívají ve výzkumné praxi. Pokud škola takovým vybavením nedisponuje, nabízí se možnost jej zapůjčit, nebo s ním pracovat přes internet. Možnosti vzdáleného přístupu jsou předmětem zahraničních studií, v českém prostředí tento trend také začíná být patrný. Příkladem toho je putovní fluorescenční mikroskop, který lze zapůjčit na katedře učitelství a didaktiky biologie na Přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Ve své diplomové práci jsem zkoumala vliv přítomnosti a nepřítomnosti tohoto putovního fluorescenčního mikroskopu ve výuce na znalosti žáků. Výzkum jsem prováděla na čtyřech třídách dvou pražských gymnázií a zúčastnili se ho žáci prvních ročníků čtyřletého a třetího ročníku šestiletého typu studia (15 - 17 let). Žáci byli rozděleni do dvou skupin podle způsobu výuky. Jedna skupina měla možnost s mikroskopem pracovat přímo ("S"),...
Analýza a návrh informačního systému řízení know-how v ICT společnosti
Pospíšil, Jiří ; Bartík, Vladimír (oponent) ; Kreslíková, Jitka (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou návrhu informačního systému. Návrh systému je prováděn pomocí metodiky Rational Unified Process. Práce vytváří soupis požadavků a pohledů na systém. Provádí analýzu a konkrétní návrh informačního systému. Dle metodiky RUP jsou uskutečněny první dvě fáze této metodiky, fáze incepční a fáze elaborační. Vytvořená elaborační část dokumentu je podkladem pro vytvoření programového prototypu v prostředí Ruby on Rails za použití jazyka Ruby v kombinaci s HTML kódem.
Jedovaté rostliny ve výuce biologie na SŠ
Riegelová, Marta ; Rajsiglová, Jiřina (vedoucí práce) ; Chlebounová, Irena (oponent)
Diplomová práce se zabývá výukou botaniky, konkrétně se zaměřuje na výuku jedovatých rostlin. První část se věnuje tvorbě pracovních listů pro exkurzi žáků středních škol do Botanické zahrady Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze. Druhá část práce se věnuje srovnání efektivity klasické výuky ve školní třídě a výuky formou exkurze. Žáci prvních ročníků ze čtyř středních škol (gymnázií) byli rozdělení do dvou skupin. První skupina byla vyučována konvenční výukou ve školní třídě (kontrolní skupina) a druhá skupina formou exkurze do Botanické zahrady Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze (experimentální skupina). Účinnost vyučovací formy byla zkoumána prostřednictvím testováním znalostí žáků před výukou (pre-test) a po výuce (post-test). U experimentální i kontrolní skupiny došlo ke zvýšení úrovně znalostí, rozdíl mezi jednotlivými skupinami však nebyl signifikantní. Klíčová slova: jedovaté rostliny, botanická zahrada, exkurze, pracovní listy, testování znalostí
Návrh a otestování výukových materiálů k terénní exkurzi do oblasti Brd.
Přibylová, Anna ; Janštová, Vanda (vedoucí práce) ; Kroufek, Roman (oponent)
Protože exkurze - ať už dlouhodobé či krátkodobé - mají prokazatelný vliv na vědomosti, hodnoty a postoje žáků a také rozvíjejí dovednosti učitelů, rozhodla jsem se věnovat tomuto tématu. Cílem této práce bylo připravit terénní exkurzi včetně všech potřebných výukových materiálů a následně zhodnotit přínos této exkurze na vědomosti žáků. Vytvořené výukové materiály byly testovány celkem ve čtyřech třídách dvou základních škol v Příbrami a blízkém okolí. Žáci z těchto tříd byli rozdělení do dvou skupin - experimentální skupina se zúčastnila výuky na terénní exkurzi a kontrolní skupina ve třídě. Obě skupiny absolvovaly pre-test, výuku (exkurze nebo výuka ve třídě), post-test 1(se zpětnou vazbou k výuce), post-test 2 a 3. Sebraná data byla vyhodnocena statistickými analýzami, jejichž výsledky ukázaly signifikantní rozdíl v dosažených znalostech mezi skupinami v post-testu 1 a 2. V post-testu 3 byly výsledky obou skupin srovnatelné. Souhrnně lze říci, že žáci obou skupin během výuky získali nové vědomosti a jejich znalosti byly vyšší než na začátku, ovšem výuka na exkurzi byla signifikantně efektivnější než výuka ve třídě. Klíčová slova: metoda výuky, exkurze, znalosti žáků, testování znalostí
Testování vlivu nově vytvořených učebních materiálů k fluorescenčnímu mikroskopu na znalosti žáků
Filipová, Jana ; Janštová, Vanda (vedoucí práce) ; Mourek, Jan (oponent)
Zájem studentů o přírodní vědy se stále snižuje i přes to, že znalosti z těchto oborů využíváme v celé řadě odvětví běžného života, jako medicíně, ochraně životního prostředí apod. Samozřejmě tyto obory formují i " jen" kladný vztah k přírodě. Je řada možností, jak zájem studentů zvýšit a tím potenciálně zlepšit jejich motivaci učit se. Kromě např. badatelsky orientované výuky a praktických cvičení obecně je jednou z možností práce s přístroji, které se užívají ve výzkumné praxi. Pokud škola takovým vybavením nedisponuje, nabízí se možnost jej zapůjčit, nebo s ním pracovat přes internet. Možnosti vzdáleného přístupu jsou předmětem zahraničních studií, v českém prostředí tento trend také začíná být patrný. Příkladem toho je putovní fluorescenční mikroskop, který lze zapůjčit na katedře učitelství a didaktiky biologie na Přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Ve své diplomové práci jsem zkoumala vliv přítomnosti a nepřítomnosti tohoto putovního fluorescenčního mikroskopu ve výuce na znalosti žáků. Výzkum jsem prováděla na čtyřech třídách dvou pražských gymnázií a zúčastnili se ho žáci prvních ročníků čtyřletého a třetího ročníku šestiletého typu studia (15 - 17 let). Žáci byli rozděleni do dvou skupin podle způsobu výuky. Jedna skupina měla možnost s mikroskopem pracovat přímo ("S"),...
Systém pro přípravu, realizaci a vyhodnocení testů
Mottl, Jan ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Hamendi, Mohammed (oponent)
Práce se zabývá návrhem a implementací systému pro přípravu, realizaci a vyhodnocení testů. Cílem bylo provést analýzu testů a textového formátu pro import těchto testů do Integrovaného studijního informačního systému Vysoké školy ekonomické. Dále na základě analýzy navrhnout a realizovat systém pro testování studentů. Také bylo zapotřebí napsat uživatelské příručky. Na začátku jsou stručně popsány pojmy, které souvisí s výukou podporovanou informačními technologiemi a elektronickým testováním. Dále je provedena analýza testů a textového formátu pro import těchto testů a z analýzy jsou odvozeny požadavky na systém. V následujících kapitolách je popsán návrh a realizace systému a jsou k němu vytvořeny uživatelské příručky pro vyučující a studenty. Přínosem práce je realizovaný systém pro testování znalostí studentů, který usnadní přípravu testů především vyučujícím, kteří vyučují nejen na Vysoké škole ekonomické.
Vytvoření zadání a systému pro zadávání a kontrolu semestrální práce z předmětu 4IT340 - Základy správy databázového systému Oracle
Starý, Jan ; Macák, Petr (vedoucí práce) ; Krch, David (oponent)
Tato práce se zaměřuje na vytvoření zadání a systému pro zadávání a hodnocení semestrální práce z předmětu 4IT340 -- Základy správy databázového systému Oracle. Cílem práce je analýza systémů, které slouží k testování znalostí, vytvoření zadání semestrální práce a vytvoření aplikace, která práci studentům zadá a zároveň ji i ohodnotí. Nejprve byl analyzován současný stav zadávání semestrální práce, následně byly stanoveny klíčové požadavky. Na základě těchto požadavků jsem se pokoušel najít vhodný systém. Jelikož se vhodný systém nepodařilo najít, zůstalo jedinou možností vytvoření vlastní aplikace. Tato aplikace byla vytvořena na školním Oracle serveru. Hlavní funkcionalita je zajištěna pomocí úložných procedur naprogramovaných v jazyce PL/SQL. Dále bylo vytvořeno zadání semestrální práce, které se skládá z řady praktických úkolů. Toto zadání bylo následně importováno do vytvořené aplikace. Nakonec byla ještě vytvořena dokumentace, kde se nachází popis aplikace, postup instalace a uživatelská příručka. Vytvořený systém byl otestován a je připraven k nasazení do ostrého provozu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.